Superclass  "Curven"                      terug naar de inleiding

De class, met de bewegingsmethodes.
Voor de ankerpunten 1 t/m 4 bewegingen in x richting die na starten naar links bewegen en die na starten naar rechts bewegen.
Voor de ankerpunten 1 t/m 4 bewegingen in y richting die na starten naar boven (Up) en die na starten naar beneden (Down) bewegen.
Voor de ankerpunten 1 t/m 3  bewegingen in diagonale richting die na starten schuin naar boven en die na starten schuin naar beneden bewegen.
 
Voorbeelden
ya1Up        beweegt de y coordinaat van ankerpunt 1 omhoog.
xa4Li          beweegt de x coordinaat van ankerpunt 4 naar links.
xya2ReBo   beweegt de x,y coordinaten van ankerpunt 2 naar rechts boven.
 
 

class Curven {        
  float xa1, ya1, xa2, ya2, xa3, ya3, xa4, ya4;     
  float xc1, yc1, xc2, yc2, xc3, yc3, xc4, yc4, xc5, yc5, xc6, yc6;  
  color c;       
      
  //variabelen gebruikt in de superclass        
  float yc3snelhUp = 2;    
  float yc2snelhDown = 2;   
     
  float ya1snelhUp   = 2, ya2snelhUp   = 2, ya3snelhUp   = 2, ya4snelhUp   = 2;    
  float ya1snelhDown = 2, ya2snelhDown = 2, ya3snelhDown = 2, ya4snelhDown = 2;     
     
  float xa1snelhRe = 2, xa2snelhRe = 2, xa3snelhRe = 2, xa4snelhRe = 2;    
  float xa1snelhLi = 2, xa2snelhLi = 2, xa3snelhLi = 2, xa4snelhLi = 2;   
    
  float xya1snelhLiOn = 2, xya1snelhLiBo = 2, xya1snelhReOn = 2, xya1snelhReBo = 2; 
  float xya2snelhLiOn = 2, xya2snelhLiBo = 2, xya2snelhReOn = 2, xya2snelhReBo = 2; 
  float xya3snelhLiOn = 2, xya3snelhLiBo = 2, xya3snelhReOn = 2, xya3snelhReBo = 2; 
    
  //De lege constructor        
  Curven() {    
  }          
  //De lege display methode        
  void display() {    
  }        
    
  //de beweginsmethodes        
  //beweging in x richting          
  void xa1Re() {           
    xa1 = xa1 + xa1snelhRe;      
    if ((xa1 > width) || (xa1 < 0)) {           
      xa1snelhRe = xa1snelhRe * -1;    
    }    
  }      
    
  void xa2Re() {           
    xa2 = xa2 + xa2snelhRe;           
    if ((xa2 > width) || (xa2 < 0)) {           
      xa2snelhRe = xa2snelhRe * -1;    
    }    
  }      
    
  void xa3Re() {           
    xa3 = xa3 + xa3snelhRe;           
    if ((xa3 > width) || (xa3 < 0)) {           
      xa3snelhRe = xa3snelhRe * -1;    
    }    
  }      
    
  void xa4Re() {           
    xa4 = xa4 + xa4snelhRe;           
    if ((xa4 > width) || (xa4 < 0)) {           
      xa4snelhRe = xa4snelhRe * -1;    
    }    
  }         
    
  void xa1Li() {           
    xa1 = xa1 - xa1snelhLi;           
    if ((xa1 > width) || (xa1 < 0)) {           
      xa1snelhLi = xa1snelhLi * -1;    
    }    
  }         
    
    
  void xa2Li() {           
    xa2 = xa2 - xa2snelhLi;           
    if ((xa2 > width) || (xa2 < 0)) {           
      xa2snelhLi = xa2snelhLi * -1;    
    }    
  }         
    
  void xa3Li() {           
    xa3 = xa3 - xa3snelhLi;           
    if ((xa3 > width) || (xa3 < 0)) {           
      xa3snelhLi = xa3snelhLi * -1;    
    }    
  }         
    
  void xa4Li() {           
    xa4 = xa4 - xa4snelhLi;           
    if ((xa4 > width) || (xa4 < 0)) {           
      xa4snelhLi = xa4snelhLi * -1;    
    }    
  }         
    
  //Bewegingen in yaUp richting        
  void ya1Up() {           
    ya1 = ya1 - ya1snelhUp;           
    if ((ya1 > height) || (ya1 < 0)) {           
      ya1snelhUp = ya1snelhUp * -1;    
    }    
  }      
    
  void ya2Up() {           
    ya2 = ya2 - ya2snelhUp;           
    if ((ya2 > height) || (ya2 < 0)) {           
      ya2snelhUp = ya2snelhUp * -1;    
    }    
  }       
    
  void ya3Up() {           
    ya3 = ya3 - ya3snelhUp;           
    if ((ya3 > height) || (ya3 < 0)) {           
      ya3snelhUp = ya3snelhUp * -1;    
    }    
  }         
    
  void ya4Up() {           
    ya4 = ya4 - ya4snelhUp;           
    if ((ya4 > height) || (ya4 < 0)) {           
      ya4snelhUp = ya4snelhUp * -1;    
    }    
  }         
  //bewegingen in yaDown richting   
  void ya1Down() {           
    ya1 = ya1 + ya1snelhDown;           
    if ((ya1 > height) || (ya1 < 0)) {           
      ya1snelhDown = ya1snelhDown * -1;    
    }    
  }         
  void ya2Down() {           
    ya2 = ya2 + ya2snelhDown;           
    if ((ya2 > height) || (ya2 < 0)) {           
      ya2snelhDown = ya2snelhDown * -1;    
    }    
  }        
    
  void ya3Down() {           
    ya3 = ya3 +ya3snelhDown;           
    if ((ya3 > height) || (ya3 < 0)) {           
      ya3snelhDown =ya3snelhDown * -1;    
    }    
  }       
    
  void ya4Down() {           
    ya4 = ya4 +ya4snelhDown;           
    if ((ya4 > height) || (ya4 < 0)) {           
      ya4snelhDown =ya4snelhDown * -1;    
    }    
  }  
   
  void yc2Down() {           
    yc2= yc2 + yc2snelhDown;           
    if ((yc2 > height) || (yc2 < 0)) {           
      yc2snelhDown = yc2snelhDown * -1;    
    }    
  }     
   
  void yc3Up() {           
    yc3 = yc3 - yc3snelhUp;           
    if ((yc3 > height) || (yc3< 0)) {           
      yc3snelhUp = yc3snelhUp * -1;    
    }    
  }      
     
  //bewegingen naar rechts- en linksboven   
  void xya1ReBo() {      
    xa1 = xa1 + xya1snelhReBo;      
    if ((xa1 > width) || (xa1 < 0)) {      
      xya1snelhReBo = xya1snelhReBo * -1;    
    }      
    ya1 = ya1 - xya1snelhReBo;      
    if ((ya1 > height) || (ya1 < 0)) {      
      xya1snelhReBo = xya1snelhReBo * -1;    
    }    
  }  
   
  void xya2ReBo() {      
    xa2 = xa2 + xya2snelhReBo;      
    if ((xa2 > width) || (xa2 < 0)) {      
      xya2snelhReBo = xya2snelhReBo * -1;    
    }      
    ya2 = ya2 - xya2snelhReBo;      
    if ((ya2 > height) || (ya2 < 0)) {      
      xya2snelhReBo = xya2snelhReBo * -1;    
    }    
  }  
   
   void xya3ReBo() {      
    xa3 = xa3 + xya3snelhReBo;      
    if ((xa3 > width) || (xa3 < 0)) {      
      xya3snelhReBo = xya3snelhReBo * -1;    
    }      
    ya3 = ya3 - xya3snelhReBo;      
    if ((ya3 > height) || (ya3 < 0)) {      
      xya3snelhReBo = xya3snelhReBo * -1;    
    }    
  }    
   
  void xya1LiBo() {      
    xa1 = xa1 - xya1snelhLiBo;      
    if ((xa1 > width) || (xa1 < 0)) {      
      xya1snelhLiBo = xya1snelhLiBo * -1;    
    }      
    ya1 = ya1 - xya1snelhLiBo;      
    if ((ya1 > height) || (ya1 < 0)) {      
      xya1snelhLiBo = xya1snelhLiBo * -1;    
    }    
  }     
    
  void xya2LiBo() {      
    xa2 = xa2 - xya2snelhLiBo;      
    if ((xa2 > width) || (xa2 < 0)) {      
      xya2snelhLiBo = xya2snelhLiBo * -1;    
    }      
    ya2 = ya2 - xya2snelhLiBo;      
    if ((ya2 > height) || (ya2 < 0)) {      
      xya2snelhLiBo = xya2snelhLiBo * -1;    
    }    
  } 
   
  void xya3LiBo() {      
    xa3 = xa3 - xya3snelhLiBo;      
    if ((xa3 > width) || (xa3 < 0)) {      
      xya3snelhLiBo = xya3snelhLiBo * -1;    
    }      
    ya3 = ya3 - xya3snelhLiBo;      
    if ((ya3 > height) || (ya3 < 0)) {      
      xya3snelhLiBo = xya3snelhLiBo * -1;    
    }    
  }     
     
  //bewegingen naar links- en rechtsonder   
  void xya1LiOn() {      
    xa1 = xa1 - xya1snelhLiOn;      
    if ((xa1 > width) || (xa1 < 0)) {      
      xya1snelhLiOn = xya1snelhLiOn * -1;    
    }      
    ya1 = ya1 + xya1snelhLiOn;      
    if ((ya1 > height) || (ya1 < 0)) {      
      xya1snelhLiOn = xya1snelhLiOn * -1;    
    }    
  }   
   
  void xya2LiOn() {      
    xa2 = xa2 - xya2snelhLiOn;      
    if ((xa2 > width) || (xa2 < 0)) {      
      xya2snelhLiOn = xya2snelhLiOn * -1;    
    }      
    ya2 = ya2 + xya2snelhLiOn;      
    if ((ya2 > height) || (ya2 < 0)) {      
      xya2snelhLiOn = xya2snelhLiOn * -1;    
    }    
  }   
   
  void xya3LiOn() {      
    xa3 = xa3 - xya3snelhLiOn;      
    if ((xa3 > width) || (xa3 < 0)) {      
      xya3snelhLiOn = xya3snelhLiOn * -1;    
    }      
    ya3 = ya3 + xya3snelhLiOn;      
    if ((ya3 > height) || (ya3 < 0)) {      
      xya3snelhLiOn = xya3snelhLiOn * -1;    
    }    
  }   
    
  void xya1ReOn() {      
    xa1 = xa1 + xya1snelhReOn;      
    if ((xa1 > width) || (xa1 < 0)) {      
      xya1snelhReOn = xya1snelhReOn * -1;    
    }      
    ya1 = ya1 + xya1snelhReOn;      
    if ((ya1 > height) || (ya1 < 0)) {      
      xya1snelhReOn = xya1snelhReOn * -1;    
    }    
  }   
   
   void xya2ReOn() {      
    xa2 = xa2 + xya2snelhReOn;      
    if ((xa2 > width) || (xa2 < 0)) {      
      xya2snelhReOn = xya2snelhReOn * -1;    
    }      
    ya2 = ya2 + xya2snelhReOn;      
    if ((ya2 > height) || (ya2 < 0)) {      
      xya2snelhReOn = xya2snelhReOn * -1;    
    }    
  }    
   
   void xya3ReOn() {      
    xa3 = xa3 + xya3snelhReOn;      
    if ((xa3 > width) || (xa3 < 0)) {      
      xya3snelhReOn = xya3snelhReOn * -1;    
    }      
    ya3 = ya3 + xya3snelhReOn;      
    if ((ya3 > height) || (ya3 < 0)) {      
      xya3snelhReOn = xya3snelhReOn * -1;    
    }    
  }    
}