ShapesA

 karakters met bijbhorende dingbats van het "ShapesA" font

 

overlappende dingbats van de karakters "i" en "%"

  overlappende dingbats van de karakters "i" en "%"

 

 

 

 

dingbat animatie.                                           terug naar de inleiding

                                                                                   naar de dingbat animatie in fullscreen

dingbat animatie met het ShapesA.ttf dingbat font van Manfred Klein

Andere karakters invoeren
1) Klik op "stop/start"  2) klik op "clear'. 3) voer max 3 karakters in. 4) klik op "run", 5) klik weer "stop/start"
door niet op clear te klikken kan je verschillende karakters met elkaar laten overlappen
'stop/start' combineren met "kleur" geeft spannende effecten

 

 
let input; let tekst = 'UUU'; let start = true; let kleur = false;
function preload(){
  font = loadFont("../assets/ShapesA.ttf");
}
function setup(){
  buttonC = createButton('clear');
  buttonC.position(20,20);buttonC.style('width','70px');
  buttonC.mouseClicked(buttonCAction);
  input = createInput();
  input.position(20,50);input.style('width','40px');
  buttonT = createButton('run');
  buttonT.position(70,50);buttonT.style('width','40px');
  buttonT.mouseClicked(buttonTAction);
  buttonS = createButton('stop/start');
  buttonS.position(20,80);buttonS.style('width','70px');
  buttonS.mouseClicked(buttonSAction);
  buttonK = createButton('kleur');
  buttonK.position(20,110);buttonK.style('width','70px');
  buttonK.mouseClicked(buttonKAction);
  buttonD = createButton('download');
  buttonD.position(20,140);buttonD.style('width','70px');
  buttonD.mouseClicked(buttonDAction);
  createCanvas(windowWidth, windowHeight);
  textFont(font);
  textAlign(CENTER,CENTER);
}
function draw(){
if (start){
  fill(0); stroke(255); strokeWeight(2);textSize(width/4);
  let offset = 180;
  textAlign(CENTER);
  if (kleur) {stroke(random(250),random(200),random(200));
    fill(random(200),random(200),random(200));
    text(tekst,width/2+sin(frameCount*.01)*offset,height/2.4+cos(frameCount*.03)*offset);}
  else
  {text(tekst,width/2+sin(frameCount*.01)*offset,height/2.4+cos(frameCount*.03)*offset);}
 }
 else { }
}
 
function buttonCAction() {setup();}
function buttonTAction() {tekst = input.value();}
function buttonSAction() {if (start) {start = false;} else {start = true;}}
function buttonKAction() {if (kleur) {kleur = false;} else {kleur = true;}}
function buttonDAction() {save('dingbat animatie.png');}