CirkelVorm schets met blauwe band in het centrum.
De schets maakt gebruik van objecten van de class "CirkelVorm"
CirkelVorm rechthoek;
CirkelVorm ellipse1;
CirkelVorm ellipse2;
CirkelVorm rechthoek2;
CirkelVorm ellipseGeel;
CirkelVorm ellipseBlauw;
CirkelVorm blauweband;
void setup() {
//size(960, 540, P3D);
fullScreen(P3D);
float y = height/2;
float x = width/2;
float n = height/15;
//Argumenten van de constructor:
// 1) x positie, 2) y positie, 3) vormlengte, 4) vormbreedte, 5) cirkelstraal,
// 6) start draaihoek, 7) draaisnelheid, 8) rotatiemode, 9) aantal vormen, 10) kleur.
// rotatiemode: 1) assenstelsel, 2) x as, 3) y as, 4) Z as, dan moet de start draaihoek > 0 zijn
// 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ellipseBlauw = new CirkelVorm(x, y, n/2, n/2, 4*n, 0, 0, 0, 10, color(0, 0, 255));
rechthoek = new CirkelVorm(x, y, 8*n, n/10, 4*n, 0, -1, 1, 20, color(255, 0, 0, 150));
rechthoek2 = new CirkelVorm(x, y, 8*n, n/10, 4*n, 90, 1, 3, 20, color(255, 0, 0, 150));
ellipseGeel = new CirkelVorm(x, y, n/2, n/2, 4*n, 0, 0, 0, 20, color(255, 255, 0));
blauweband = new CirkelVorm(x, y, n*2, n*3, 4*n, 0, 0, 0, 40, color(0, 255, 255,100));
}
void draw() {
background(#E6FBFF);
pushMatrix();
rechthoek.rechthoek();
popMatrix();
pushMatrix();
blauweband.ellips();
popMatrix();
pushMatrix();
rechthoek2.rechthoek();
popMatrix();
pushMatrix();
ellipseGeel.ellips();
popMatrix();
pushMatrix();
ellipseBlauw.ellips();
popMatrix();
}
void keyPressed() {
if (key == 's') {
rechthoek.snelh = 0;
rechthoek2.snelh = 0;
}
if (key == 'r') {
rechthoek.snelh = 1;
rechthoek2.snelh = 1;
}
if (key == '2') {
rechthoek.snelh = -2;
}
}