cirkelvorm header

 

 

 

 

cirkelstraal blauweband = 2*n

cirkelstraal blauweband = 2*n
 
 
 
ellipseBlauw positie cirkel x as = m/2, ellipseGeel positie cirkel x as = m*1.5
 ellipseBlauw positie cirkel x as = x-6*n,
ellipseGeel positie cirkel x as = x+6*n
 
 
 
 
 
CirkelVorm schets met blauwe band in het centrum.
De schets maakt  gebruik van objecten van de class  "CirkelVorm"
 
 

CirkelVorm rechthoek;    
CirkelVorm ellipse1;    
CirkelVorm ellipse2;  
CirkelVorm rechthoek2;    
CirkelVorm ellipseGeel;    
CirkelVorm ellipseBlauw;   
CirkelVorm blauweband;   
 
void setup() {    
//size(960, 540, P3D);  
fullScreen(P3D); 
float y = height/2;   
float x = width/2;   
float n = height/15; 
  
//Argumenten van de constructor:     
// 1) x positie, 2) y positie, 3) vormlengte, 4) vormbreedte, 5) cirkelstraal,   
// 6) start draaihoek, 7) draaisnelheid, 8) rotatiemode, 9) aantal vormen, 10) kleur.    
    
// rotatiemode: 1) assenstelsel, 2) x as, 3) y as, 4) Z as, dan moet de start draaihoek > 0 zijn    
  
//                             1  2   3    4     5   6   7  8  9           10  
 ellipseBlauw = new CirkelVorm(x, y, n/2, n/2,  4*n, 0,  0, 0, 10, color(0, 0, 255));   
 rechthoek    = new CirkelVorm(x, y, 8*n, n/10, 4*n, 0, -1, 1, 20, color(255, 0, 0, 150));    
 rechthoek2   = new CirkelVorm(x, y, 8*n, n/10, 4*n, 90, 1, 3, 20, color(255, 0, 0, 150));    
 ellipseGeel  = new CirkelVorm(x, y, n/2, n/2,  4*n, 0,  0, 0, 20, color(255, 255, 0));   
 blauweband   = new CirkelVorm(x, y, n*2, n*3,  4*n, 0,  0, 0, 40, color(0, 255, 255,100));   
}   
 
void draw() {    
 background(#E6FBFF);   
 pushMatrix();    
 rechthoek.rechthoek();    
 popMatrix();   
    
 pushMatrix();    
 blauweband.ellips();    
 popMatrix();   
  
 pushMatrix();    
 rechthoek2.rechthoek();    
 popMatrix();   
  
 pushMatrix();    
 ellipseGeel.ellips();    
 popMatrix();   
    
 pushMatrix();    
 ellipseBlauw.ellips();    
 popMatrix();   
}  
void keyPressed() {          
   
      
  if (key == 's') {   
    rechthoek.snelh = 0;   
    rechthoek2.snelh = 0;   
  }   
     
  if (key == 'r') {   
    rechthoek.snelh = 1;  
    rechthoek2.snelh = 1;  
  }   
  if (key == '2') {   
    rechthoek.snelh = -2;   
  }   
}