schets met 3 ruiten en 4 gelijkzijdige driehoeken terug naar de inleiding
De gelijkzijdige driehoeken zijn samengesteld mbv objecten van de class "Drieh_nh"
De schets maakt ook gebruik van objectmetnodes van de superclass ''vormen'' en objecten van de class ''Ruit''
het tweede argument in de constructor is de hoogte hn = sqrt(3*n*n/4); van de driehoek
De roterende ruiten en driehoeken
Vormen [] vorm;
void setup() {
// fullScreen();
size(960, 540);
float x = width/2;
float y = height/2;
float n = height/4;
float hn = sqrt(3*n*n/4);
vorm = new Vormen[7];
vorm[0] = new Ruit(n, 0, x, y, 0, color(100, 100, 200, 100));
vorm[1] = new Ruit(n, 5, x-n/2, y, 0, color(100, 200, 200, 100));
vorm[2] = new Ruit(n, 5, x+n/2, y, 0, color(155, 255, 0, 100));
vorm[3] = new Drieh_nh(n, hn, 3, x-n/4, y-hn/2, 180, color(255, 100, 0, 100));
vorm[4] = new Drieh_nh(n, hn, 3, x+n/4, y-hn/2, 180, color(200, 50, 100, 100));
vorm[5] = new Drieh_nh(n, hn, 3, x-n/4, y+hn/2, 0, color(20, 200, 0, 100));
vorm[6] = new Drieh_nh(n, hn, 3, x+n/4, y+hn/2, 0, color(20, 200, 0, 100));
}
void draw() {
background(#E6FBFF);
//assenstelsel
stroke(255, 0, 0);
line (width/2, 0, width/2, height);
line(0, height/2, width, height/2);
stroke(0);
for (int i = 0; i < 7; i++)
{
vorm[i].display();
}
vorm[1].dpRotLi(vorm[1]);
vorm[2].dpRotRe(vorm[2]);
vorm[3].dpRotRe(vorm[3]);
vorm[4].dpRotLi(vorm[4]);
vorm[5].dpRotRe(vorm[5]);
vorm[6].dpRotLi(vorm[6]);
}
void keyPressed() {
if (key == 's') {
noLoop();
}
if (key == 'r') {
loop();
}
}
schets met 2 ruiten en 4 gelijkzijdige driehoeken
De gelijkzijdige driehoeken zijn samengesteld met de class "Drieh_nh"
De schets maakt ook gebruik van de superclass ''vormen'' en de class ''Ruit''
het tweede argument in de constructor is de hoogte hn = sqrt(3*n*n/4); van de driehoek
de roterende ruiten en driehoeken
Vormen [] vorm;
void setup() {
// fullScreen();
size(780, 560);
float x = width/2;
float y = height/2;
float n = height/3;
float hn = sqrt(3*n*n/4);
vorm = new Vormen[6];
vorm[0] = new Ruit(n, 0,x, y, 0, color(100, 100, 200, 50));
vorm[1] = new Ruit(n, 0,x, y, 0, color(100, 100, 200, 50));
vorm[2] = new Drieh_nh(n,hn, 3, x-hn/2, y, 180, color(255, 255, 0, 100));
vorm[3] = new Drieh_nh(n,hn, 3, x+hn/2, y, 180, color(255,100, 0, 100));
vorm[4] = new Drieh_nh(n,hn, 3, x-hn/2, y, 0, color(200,50, 100, 100));
vorm[5] = new Drieh_nh(n,hn, 3, x+hn/2, y, 0, color(20,200, 0, 100));
}
void draw() {
background(#E6FBFF);
//assenstelsel
stroke(255, 0, 0);
line (width/2, 0, width/2, height);
line(0, height/2, width, height/2);
stroke(0);
for (int i = 0; i< 6; i++)
{
vorm[i].display();
}
vorm[0].dpRotLi(vorm[0]);
vorm[1].dpRotRe(vorm[1]);
vorm[2].dpRotLi(vorm[2]);
vorm[3].dpRotRe(vorm[3]);
vorm[4].dpRotRe(vorm[4]);
vorm[5].dpRotLi(vorm[5]);
}
void keyPressed() {
if (key == 's') {
noLoop();
}
if (key == 'r') {
loop();
}
}