tangram zwaan

 

 

 

tangram zwaan

 

 

 

 

 

 

 

 

tangram hond

 

 

 

 

 

tangram hond

 

 

Tangram "zwaan"    De schets maakt gebruik van objectmethodes van de superclass:  "Vormen"                       terug naar de inleiding
en objecten van de subclasses:   "Drieh_an" , "Paral" en "Rechthoek".
 
De 3 tangram rechhoekige driehoeken worden samengesteld met Drieh_an, zie de tabel:
Het eerste argument in de constructor is de lengte van de schuine zijde.
a = sqrt(2*n*n);
 
 
driehoek basis  
schuine zijde
  hoogte                                               
 klein,    basis = a    n    a/2  
 middel, basis = 2*n    a    n  
 groot,   basis = 2*a    2*n    a  
 
 
 

Vormen vorm[];   
  
void setup() {  
  //fullScreen();  
  size(500,500);  
  int n = height/9;  
  float a = sqrt(2*n*n);  
  float x = width/2;  
  float y = height/2;   
  vorm    = new Vormen[7];  
  vorm[0] = new Drieh_an(n*2,  1, x, y,    180,color(255, 0, 0));  
  vorm[1] = new Drieh_an(n*2,  1, x, y,    135,color(0, 255, 0));   
  vorm[2] = new Rechthoek(n,n, 1, x, y,    -45,color(0, 244, 255));  
  vorm[3] = new Drieh_an(n,    3, x, y,    -90,color(255, 255, 0));  
  vorm[4] = new Drieh_an(n,    3, x, y-2*a,-45,color(255, 255, 0));  
  vorm[5] = new Drieh_an(a,    1, x, y,     90,color(0, 0, 255));     
  vorm[6] = new Paral(n,n,1,   7, x, y-a,  -45,color(255, 0, 255));  
}  
void draw() {  
  background(#E6FBFF);    
     for (int i = 0; i < 7; i++)   
  {   
  vorm[i].display();    
  }  
   //assenstelsel    
  stroke(255, 0, 0);    
  line (width/2, 0, width/2, height);    
  line(0, height/2, width, height/2);    
  stroke(0);    
}
 
Tangram "hond"    De schets maakt gebruik van de superclass:  "Vormen"
en de subclasses:   "Drieh_an" , "Paral" en "Rechthoek".
 
 

Vormen vorm[];   
  
void setup() {  
 //  fullScreen();  
  size(500,500);  
  int  n  = height/8;  
  float a = sqrt(2*n*n); 
  float x = width/2;  
  float y = height/2;   
  vorm     = new Vormen[7];  
  vorm[0]  = new Drieh_an(n*2, 6, x,    y,   135,color(255, 0, 0));  
  vorm[1] = new Drieh_an(n*2, 5, x,    y,   -45,color(0, 255, 0));  
  vorm[2] = new Rechthoek(n,n,3, x,    y+n,   0,color(0, 244, 255));  
  vorm[3] = new Drieh_an(n,   1, x-2*n,y,   -90,color(255, 255, 0));  
  vorm[4] = new Drieh_an(n,   1, x-n,  y+n, 135,color(255, 255, 0));  
  vorm[5] = new Drieh_an(a,   1, x+n,  y-n/2, 0,color(0, 0, 255));  
  vorm[6] = new Paral(n,n,0,    8, x+n,  y-n,  90,color(255, 0, 255));   
}  
  
void draw() {    
  background(#E6FBFF);   
  stroke(0);    
  for (int i = 0; i < 7; i++)   
  {   
  vorm[i].display();    
  }    
    //assenstelsel     
  stroke(255, 0, 0);     
  line(width/2,0, width/2, height);     
  line(0, height/2, width, height/2);   
}